لطفاً انتخاب کنید رفتن به نسخه تلفتن همراه | ادامه دهید تا به دسترسی رایانه وصل شوید
| |
| |

پشتیبانی انجمن ساز دیسکاز فارسی

 گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
 عضویت
جست و جو
جستجوهای داغ: قالب دانلود پلاگین

آخرین بازدید کنندگان از موضوع

انجمن شطرنج ایرانحمایت از موسسه محک
دیدن: 657|پاسخ: 3

تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو

[کپی کردن لینک]

1

موضوعات

1

پست ها

7

امتیازات

کاربر جدید

Rank: 1

امتیازات
7
  • تشکر شده 0 بار
  • تشکر کرده 0 بار
زمان پست: 2017-10-07 10:16:05
| نمایش تمام پست ها |حالت خوانده شده
بهتر است اول کمی شبکه های اجتماعی را بررسی کینم تا دقیقتر مفهوم ارتباط شبکه های اجتماعی و سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) را در آینده متوجه شوید.جذب بیشتر بازدیدکننده واقعی سایت و افزایش تعداد صفحات بازدید شده میتواند روش مناسبی برای کسب رتبه بهتر در سایت الکسا و افزایش فروش باشد. در صورتیکه سایت شما براساس اصول طراحی و بازاریابی آماده شده باشد درصد مشخصی از بازدیدکنندگان سایت باید به مشتری تبدیل شوند. همچنین تا جاییکه به سئو و بهینه سازی سایت مربوط میشود قراردادن لینک مستقیم به صفحات شما در شبکه های اجتماعی و ایجاد امکان به اشتراک گذاری مطالب میتواند نقش مهمی بر اعتبار سایت و بهبود رتبه شما در نتایج گوگل داشته باشد.

یکی از پدیده های وب ظهور و رشد شبکه های اجتماعی است . رسانه های اجتماعی به ابزارها و پلت فرم های آنلاین اطلاق میشوند که افراد جهت اشتراک گذاری عقاید ، تجارب و نیازمندیهای خود از آن استفاده میکنند . رسانه اجتماعی میتواند اشکال گوناگونی اعم از متن ، تصاویر ، صدا ، فیلم و یا … داشته باشد که امروزه خیلی در سراسر جهان طرفدار پیدا کرده است و در زندگی مردم نقش مهمی را ایفا می کند.قرار دادن دکمه های اتصال به شبکه های اجتماعی در سایت علاوه بر افزایش بازدیدکننده سایت میتواند موجب ارتباط متقابل و دوطرفه با مشتریان گردد. شما میتوانید به راحتی از نظرات مشتریان خود بهره گرفته و با خواسته های آنها آشنا شوید. ولی در عمل هدف ما از قراردادن هریک از این دکمه ها چیست، در کجای سایت باید قرار گیرند و چه انتظاری از هریک خواهیم داشت؟
هریک از این شبکه های اجتماعی میتوانند به تنهایی بر سئو سایت و موفقیت شما تاثیرگذار باشند ولی استفاده از همه آنها در کنار هم نتیجه معکوسی بهمراه خواهند داشت. قرار دادن چندیدن دکمه به شبکه های اجتماعی در هر صفحه موجب میشود که کاربران بر روی هیچ کدام از آنها کلیک نکنند و ارزش و اعتبار کمی برایشان قائل شوند. به همین دلیل اگر قصد دارید از شبکه های اجتماعی برای سئو سایت خود بهره بگیرید تنها یک یا دو گزینه را با توجه به محتوای سایت و مشتریان خود انتخاب کنید.

افراد میتوانند با هزینه ای بسیار کم و در اغلب موارد بصورت رایگان از این رسانه ها استفاده کنند و امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی بازخورد و قدرت بسیار بالایی دارد به طوریکه امروزه همه اصناف ، اشخاص معروف و برند ها به طور جدی از شبکه های اجتماعی برای توسعه کار خود استفاده میکنند . این دست رسانه ها رقیبی جدی برای رسانه های سنتی مانند رادیو ، تلویزیون و مطبوعات هستند .

شبکه اجتماعی یعنی وب سایت و سرویس هایی که به شما این امکان را میدهند با افراد دیگر ( دوستان ، آشنایان ، همکاران ) در ارتباط باشید ، به عضویت گروه های مورد علاقه خورد در بیایید ، نوشته ها و پست های آنها را بخوانید و نظرات و محتوای خود را نیز با دوستان خود به اشتراک بگذارید . شبکه های اجتماعی Facebook , Google plus , LinkedIn جزو پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی هستند . که در ادامه بیشتر آنها را توضیح میدهیم:

شبکه اجتماعی توییتر
شما میتوانید با استفاده از شبکه اجتماعی توییتر سایت خود را بروز و تازه نگه دارید و بازدیدکنندگان جدیدی را به آن راهنمایی کنید. با اتصال سایت به توییتر مشتریان شما به سرعت میتوانند مطالب جدید شما را در قالب نوشته های ۱۴۰ کاراکتری یا کمتر دنبال کنند. با توجه به این محدودیت و نوع کاربرانی که در این شبکه اجتماعی فعال هستند بیشتر میتواند مناسب سایت های خبری یا سایت هایی با نوشته های کوتاه مانند اخبار، جوک، اس ام اس و طنز باشد.

شبکه اجتماعی فیسبوک
با توجه به تعداد زیاد کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک و امکانات فراوان این سایت برای شرکت ها مانند ارسال همزمان متن و نوشته، ویدئو وبخش نظرات قوی استفاده از این شبکه اجتماعی در سایت میتواند تاثیر زیادی بر جذب بازدیدکنندگان به سایت، ایجاد ارتباط دوطرفه و سئو داشته باشد و تقریبا برای هر سایت و در هر زمینه فعالیتی مناسب است.
امکاناتی مانند لایک و شیر در این شبکه اجتماعی فرصت مناسبی برای معرفی شما از طریق کاربران و مشتریان به دوستان آنها و گسترش دامنه فعالیت سایت شما ایجاد کرده است.

شبکه اجتماعی لینکداین
شبکه اجتماعی لیندکداین LikedIn گزینه مناسبی برای ارتباط میان تجارت ها و یا شرکت ها و همچنین متخصصین هر زمینه با شرکت های فعال در آن ایجاد کرده است. این شبکه اجتماعی برای سایت شرکت های تجاری و صنعتی مناسب بوده و بستر مناسبی را جهت ارتباط با دیگر همکاران و متخصصان فعال در زمینه کاری مشخصی مهیا میکند. همچنین فعالیت در آن میتواند برای جذب نیروهای جدید و همکار به شما کمک کند.

شبکه اجتماعی پینترست
شبکه اجتماعی pinterest کمتر از هر گزینه دیگری در ایران مخاطب دارد ولی هر روز بر کاربران آن افزوده میشود. محیط کاری این شبکه اجتماعی برای کاربران کمی متفاوت بوده و بیش از هرچیزی تمرکز خود را بر انتشار تصاویر و ایده ها قرار داده است. برای سایت های تصویر محور که به ارائه ایده های جدید و گرافیکی مشغول هستند شبکه اجتماعی پینترست بهترین گزینه ارتباطی خواهد بود. اگر شما در زمینه دکوراسیون داخلی، خدمات مجالس یا عکاسی مشغول هستید پیشنهاد میدهیم که فعالیت خود را در این شبکه اجتماعی گسترش داده و مخاطبان بیشتری را از این طریق برای سایت خود جلب کنید.

شبکه اجتماعی گوگل پلاس
شبکه اجتماعی گوگل پلاس و استفاده از دکمه پلاس بیشترین کاربرد را در سایت های ایرانی داشته و به محبوب ترین انتخاب برای ارتباط با مشتریان تبدیل گشته است. تاثیر فعالیت در این شبکه اجتماعی بر سئو سایت با توجه به ارتباط مستقیم آن با گوگل بیش از دیگر گزینه ها بوده و در برخی موارد در نتایج جستجوی گوگل با نتایجی از صفحات آن مواجه میشویم.

فعالیت در هر یک از شبکه های اجتماعی بطور حتم بر موفقیت شما و جذب بازدیدکنندگان بیشتر موثر خواهد بود ولی تمرکز بر یک یا دو گزینه مناسب و صرف انرژی خود بر آنها مسلما نتیجه بهتری بهمراه خواهد داشت. در این میان میتوانید از شبکه های اجتماعی داخلی مانند کلوب نیز غافل نشده و با توجه به زمینه فعالیت خود برای ارتباط با مخاطبان از آنها بهره بگیرید.

همانطور که پیشتر مطرح شد (در مبحث لینکها) گوگل بطور واضحی اعلام کرده است که شبکه های اجتماعی تاثیر مستقیمی در موتور جستجو آن ندارند. کارهایی که شبکه های اجتماعی انجام می دهند:

۱) تاثیر بر ترافیک referral

۲) افزایش بازدید – قرار گرفتن مطلبی در شبکه اجتماعی سبب پربیننده شدن آن و درنتیجه ارجاع بیشتر به لینک مربوط به آن می شود.

بنابراین شبکه های اجتماعی می توانند پس از تولید محتوا بصورت غیر مستقیم بر روی لینکها تاثیر گذار باشند، اما تاثیر مستقیم آنها نظریه ای غلط می باشد.

سیگنال های شبکه اجتماعی و سئو
همانطور که همیشه یادآوری کرده ایم ، کیفیت حرف اول را در سرنوشت رتبه ی سایت شما می گوید. تا زمانی که کیفیت مطالب شما در سایت پایین باشد هیچ یک از فعالیت های جانبی سئو تاثیر گذار نخواهد بود. دریافت حجم بالای لایک و اشتراک گذاری تنها در صورتی امکانپذیر خواهد بود که مطلب شما با کیفیت و قابل ارائه باشد. در صورتی که به محتوای قوی توجه کنید و در کنار آن فعالیت در شبکه های اجتماعی را ادامه دهید ، ترکیبی مناسب از سیگنال ها و امتیاز های مثبت خواهید داشت و بدین ترتیب نتیجه ی مطلوبی خواهید گرفت.

تاثیر شبکات اجتماعی بر رنکینگ سایت
آیا انتشار مطالب در شبکات اجتماعی تاثیری بر رتبه‌ی سایت شما خواهد داشت؟

شبکات اجتماعی فضایی است که شما با استفاده از آن‌ها می توانید خیلی راحت‌تر و نزدیک‌تر با مخاطبان و مشتریانتان ارتباط برقرار کنید. برندسازی و انتشار آن در این شبکات بسیار آسان‌تر و سریع‌تر است و گرفتن بازخورد از مخاطبان هم واضح‌تر است. همه‌ی این دلایل باعث شده که در سال‌های اخیر مبحثی به نام (SMO (Social Media Optimization مطرح شود.

تا به الان تحقیقات نشان می‌دهد که لینک‌های کلاسیک ارزش بیشتری نسبت به لینک‌های شبکات اجتماعی دارد ولی با این حال شما حتما به انتشار مطالب سایتتان در شبکات اجتماعی ادامه دهید چرا که این شبکات امکان دیده شدن شما را توسط بازدیدکننده‌ها فراهم می‌کنند و شانس شما را برای گرفتن لینک‌های طبیعی افزایش می‌دهند.برای جذب بازدیدکننده‌های بیشتر باید توجه داشت که مطلبمان در شبکات اجتماعی چطور ظاهر شود تا توجه بازدیدکننده ها را جذب کند.
اسنیپت‌های اجتماعی؟
منظور از اسنیپت‌های اجتماعی ( social snippet) نمایشی از صفحاتی است که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. به جای یک لینک ساده می‌توان اطلاعات بیشتری از محتوای پشت لینک به دست آورد.

برای مثال وقتی می‌خواهیم مطلبی را در فیس‌بوک منتشر کنیم به شکل زیر نمایش داده می‌شود.

همچنین در گوگل پلاس نیز به این شکل نمایش داده میشود:

بنابراین میبینید فقط یک لینک نمایش داده نمی‌شود بلکه اطلاعات بیشتری نظیر عکس و توضیح مختصر به دست می‌آورد.

چرا اسنیپت‌های اجتماعی مهم هستند؟
هدف از انتشار مطالب در شبکات اجتماعی تشویق مخاطب به کلیک است. بی‌توجهی به چ***گی نمایش مطالب در شبکات اجتماعی ممکن است مشکلاتی به وجود آورد. برای مثال ممکن است عکس مربوط یا توضیحاتش درست نمایش داده نشود.مانند نمونه زیر

که به جای عکس مطلب لوگوی سایت بدون توضیح آمده است.
برای گرفتن بهترین نتیجه از شبکات اجتماعی چه باید کرد؟
زیاده‌روی نکنید
در انتشار مطالبتان زیاده‌روی نکنید چون حوصله‌ی دنبال کنندگانتان را سر می‌برید و به احتمال زیاد از دنبال کردنتان دست خواهند کشید.

ارتباط برقرار کنید
شبکات اجتماعی را به دید فضایی که صرفا باید مطالبتان را کپی- پیست کنید نگاه نکنید. مطالب سایرین را مطالعه کنید و انتشار دهید تا به مطالب شما هم توجه شود.

فعال باشید
در انجمن‌های مرتبط با موضوع فعالیتتان عضو شوید و پیج‌های مفید بسازید و از دیگران دعوت کنید مطالبتان را مطالعه کنند.

خلاق باشید
شبکات اجتماعی به راحتی این امکان را به شما می‌دهند که منظور خود را در قالب عکس و ویدیو و صدا به مخاطبانتان برسانید. حال بر عهده‌ی شماست که تا چه اندازه از این امکانات استفاده کنید.

فعالیت در هر شبکه‌ی اجتماعی روش مخصوص خود را دارد
قبل از عضویت در شبکات اجتماعی مختلف سعی کنید خود با فضا و نحوه‌ی فعالیت در آن آشنا شوید و سپس شروع به کار کنید. چرا که هر شبکه برای یک نوع فعالیت خاص طراحی شده که عدم دقت به این مورد ممکن است موجب ناموفقی‌تان شود. با رعایت کردن موارد بالا می‌توانید یک شروع مناسب داشته باشید ولی میزان نتیجه گرفتن از این فعالیت‌ها به تلاش و پشتکار و نظم خودتان بستگی دارد.

0

موضوعات

1

پست ها

6

امتیازات

کاربر جدید

Rank: 1

امتیازات
6
  • تشکر شده 0 بار
  • تشکر کرده 0 بار
زمان پست: 2017-11-07 13:46:22
| نمایش تمام پست ها
جذب بیشتر بازدیدکننده واقعی سایت و افزایش تعداد صفحات بازدید شده میتواند روش مناسبی برای کسب رتبه بهتر در سایت الکسا و افزایش فروش باشد. در صورتیکه سایت شما براساس اصول طراحی و بازاریابی آماده شده باشد درصد مشخصی از بازدیدکنندگان سایت باید به مشتری تبدیل شوند. همچنین تا جاییکه به سئو و بهینه سازی سایت مربوط میشود قراردادن لینک مستقیم به صفحات شما در شبکه های اجتماعی و ایجاد امکان به اشتراک گذاری مطالب میتواند نقش مهمی بر اعتبار سایت و بهبود رتبه شما در نتایج گوگل داشته باشد.
قرار دادن دکمه های اتصال به شبکه های اجتماعی در سایت علاوه بر افزایش بازدیدکننده سایت میتواند موجب ارتباط متقابل و دوطرفه با مشتریان گردد. شما میتوانید به راحتی از نظرات مشتریان خود بهره گرفته و با خواسته های آنها آشنا شوید. ولی در عمل هدف ما از قراردادن هریک از این دکمه ها چیست، در کجای سایت باید قرار گیرند و چه انتظاری از هریک خواهیم داشت؟
هریک از این شبکه های اجتماعی میتوانند به تنهایی بر سئو سایت و موفقیت شما تاثیرگذار باشند ولی استفاده از همه آنها در کنار هم نتیجه معکوسی بهمراه خواهند داشت. قرار دادن چندیدن دکمه به شبکه های اجتماعی در هر صفحه موجب میشود که کاربران بر روی هیچ کدام از آنها کلیک نکنند و ارزش و اعتبار کمی برایشان قائل شوند. به همین دلیل اگر قصد دارید از شبکه های اجتماعی برای سئو سایت خود بهره بگیرید تنها یک یا دو گزینه را با توجه به محتوای سایت و مشتریان خود انتخاب کنید.

0

موضوعات

2

پست ها

25

امتیازات

کاربر جدید

Rank: 1

امتیازات
25
  • تشکر شده 0 بار
  • تشکر کرده 0 بار
زمان پست: 2018-01-02 12:11:19
| نمایش تمام پست ها
تشکر

0

موضوعات

1

پست ها

8

امتیازات

کاربر جدید

Rank: 1

امتیازات
8
  • تشکر شده 0 بار
  • تشکر کرده 0 بار
زمان پست: 2018-01-03 15:40:33
| نمایش تمام پست ها
البته من توی مقالات یه شرکت خوندم که اهمیت شبکه های اجتماعی در لینک هایی هست که توش وجود داره و کاربرا رو به سایت شما هدایت می کنه
You have to log in before you can reply ورود | عضویت

قوانین امتیازات

آرشیو|تلفن همراه|پشتیبانی انجمن ساز دیسکاز فارسی

2018-07-19 09:24 GMT+3.5 , Processed in 0.075108 sec., 27 queries .

Powered by Discuz! X3.1

Comsenz Inc.

Persian version, Rev. 1,by discuz.ir

Supported,by codersclub.org

پاسخ سریع به بالا بازگشت به لیست